Typical E&E

Bittners a Legend

Active member
Joined
Mar 24, 2005
Messages
4,513
Could I suggest you neither click nor post the link but raise your objection to the editor or to the Club if you are appalled. If it is no more than click bait then don't feed it. The standard of journalism at the Echo is sadly now nearly non-existent and all that matters online is getting people clicking - not the quality or relevance of the content.
 

sumner7

Administrator
Staff member
Joined
Jul 16, 2004
Messages
10,216
Location
Singing in the rain...
Just sent them a message. Even if you don't click on the link, it clearly states ECFC in the title.

Told them that it wasn't helpful to the club when we're trying to build links in the community, especially as this incident was not anything to do with the club. It paints us in an extremely bad light.
 

malcolms

Well-known Exeweb poster
Joined
Nov 16, 2005
Messages
9,689
Just sent them a message. Even if you don't click on the link, it clearly states ECFC in the title.

Told them that it wasn't helpful to the club when we're trying to build links in the community, especially as this incident was not anything to do with the club. It paints us in an extremely bad light.
Not sure it does Sums, you would have to be fairly paranoid to see it as anything directly to do with ECFC. I might be more annoyed if I was Jamie Vittles though.
 

Andy Holloway

Active member
Joined
Nov 20, 2013
Messages
1,111
If Exeweb is to be believed, then how come Julian Tagg didn't have this article censored, after all everything printed in the E&E, so we're led to believe, has to be run across his desk for approval!!!

Ah well, he might have been away of a scouting mission, test driving another luxury vehicle to add to his impressive collection or in a meeting with his stockbroker about how to invest this month's £2m pay packet!!!

Heaven forbid that the E&E should have the gall to print an article, derisory to ECFC without his approval!!!
 
Joined
Aug 17, 2016
Messages
719
If Exeweb is to be believed, then how come Julian Tagg didn't have this article censored, after all everything printed in the E&E, so we're led to believe, has to be run across his desk for approval!!!

Ah well, he might have been away of a scouting mission, test driving another luxury vehicle to add to his impressive collection or in a meeting with his stockbroker about how to invest this month's £2m pay packet!!!

Heaven forbid that the E&E should have the gall to print an article, derisory to ECFC without his approval!!!
What a strange bitter and paranoid post. Relax.
 

PeteUSA

Very well known Exeweb poster
Joined
Mar 9, 2004
Messages
17,387
Location
Avondale (Near Phoenix) Arizona, USA.
Not sure it does Sums, you would have to be fairly paranoid to see it as anything directly to do with ECFC. I might be more annoyed if I was Jamie Vittles though.
I agree that theres not a lot to complain about from an Exeter City standpoint right now - I didnt see any previous unedited version.

Assuming the headline didnt originally read: 'Former Exeter City etc...' theres not much wrong with it. This thread will unfortunately make more people gravitate towards it - it did me!
 
Last edited:

grecIAN Harris

Very well known Exeweb poster
Joined
Mar 9, 2004
Messages
19,906
Location
In the drivers seat..........
Could I suggest you neither click nor post the link but raise your objection to the editor or to the Club if you are appalled. If it is no more than click bait then don't feed it. The standard of journalism at the Echo is sadly now nearly non-existent and all that matters online is getting people clicking - not the quality or relevance of the content.
The trouble with that notion is you don't know what the story is to object to it. Once you've read it then you see it's poor journalism and requires a letter of objection but until you do, how can you comment?
 

PeteUSA

Very well known Exeweb poster
Joined
Mar 9, 2004
Messages
17,387
Location
Avondale (Near Phoenix) Arizona, USA.
The trouble with that notion is you don't know what the story is to object to it. Once you've read it then you see it's poor journalism and requires a letter of objection but until you do, how can you comment?
Quite so Ian, but the still very little to get anyone (like Andy) jumping up and down.
 
Last edited:

PeteUSA

Very well known Exeweb poster
Joined
Mar 9, 2004
Messages
17,387
Location
Avondale (Near Phoenix) Arizona, USA.
I can understand his sense of sarcasm. Tis, Perryman and Taggy will get blamed by some on here at the moment regardless of how much control they have or don't over any given situation be it justified or not.
I dont know about sarcasm mate, but I think its pretty safe to say the club has almost total control about what the E&E publish about important stuff like 'Tisdales contract apparently not being renegotiated' when the paper suggested that it would be.
 

edindevon

Active member
Joined
Sep 6, 2005
Messages
1,412
Location
Together We Are Stronger.
I agree that theres not a lot to complain about from an Exeter City standpoint right now - I didnt see any previous unedited version.

Assuming the headline didnt originally read: 'Former Exeter City etc...' theres not much wrong with it. This thread will unfortunately make more people gravitate towards it - it did me!
Pete, the article has been changed significantly since the original version, which was a disgrace to journalism. I think the original headline began 'ECFC trained coach...' and had no mention of the offender having received support from the club's community efforts for people out of work and education. It certainly overplayed his extremely tenuous links to our club.

It appeared to me to be a cheap shot from a once very good newspaper, who now seem to rely on illiterate morons producing garbage like this so that mugs like me end up on their advert drenched excuse for a website.
 

Antony Moxey

Very well known Exeweb poster
Joined
Jun 24, 2004
Messages
40,091
Location
Exmuff
I dont know about sarcasm mate, but I think its pretty safe to say the club has almost total control about what the E&E publish about important stuff like 'Tisdales contract apparently not being renegotiated' when the paper suggested that it would be.
I don't think it's safe to say anything of the sort. Stop being so bloody ridiculous making up such utter rubbish.
 

PeteUSA

Very well known Exeweb poster
Joined
Mar 9, 2004
Messages
17,387
Location
Avondale (Near Phoenix) Arizona, USA.
I stand to be corrected, particularly by you of course; but didnt it emerge a couple of weeks ago that to due to the 'sensitive' nature' of the answer to that question put to JT at the latest meeting, it could be assumed the contract adjustments hadn't been carried out?
 
Last edited:

Egg

Well-known Exeweb poster
Joined
Apr 6, 2004
Messages
5,581
Can't comment on the original version of the story because I didn't see it, but don't see a lot wrong with the one that's on the website now.

A couple of points, firstly, while it doesn't absolve the Echo of responsibility for what it publishes on its website, it was written by a freelancer, Ted Davenport, and not one of the paper's reporters.

Secondly, any mentions of Exeter City clearly derive from what was said in court. Appreciate they may not be especially helpful to the football club, but it's nigh on inevitable they're gonna get a mention and naive to think otherwise IMO. The Echo, like pretty much every other paper in the country, is selling fewer and fewer copies and website traffic is essential to its future. In those circumstances, if the football club is mentioned in proceedings it's hardly likely it's going to be omitted from reporting of the case.
 
Last edited:

sumner7

Administrator
Staff member
Joined
Jul 16, 2004
Messages
10,216
Location
Singing in the rain...
There's nothing wrong with it now as they've taken the advice given and edited the headline accordingly. Instead of 'Exeter trained football coach' which is how the headline is now, it earlier stated 'ECFC trained football coach' in the headline.

This was the issue that people weren't happy with, as by just looking at the previous headline and not reading the full story Joe Public may tar this with the same brush as the ongoing FA child abuse investigations. At least they have now changed it, and I hope they have the decency to publicly apologise to the club for any distress caused.
 
Last edited:
Top